ÜÇ RENK

ÜÇ RENK
BALE , 2 perde , 1 Saat 20 Dk.

İÇ-İN

'Sol ayak bileğimde tendonlarım koptu. Kıkırdak zedelenmesi var. Belimde l-3 de ve l-5 de fıtık?' Bir dansçı görüyoruz sahnede? Ona bakıyoruz ama gerçekten görüyor muyuz? Ne kadar da güzel dans ediyor. En zor hareketleri bile nasıl kolaylıkla yapıyor. Bir dakika gerçekten de kolaylıkla mı yapıyor? Aslında kafasından ya da vücudundan hangi düşünceler geçiyor. Dans etmek gerçekten de bu kadar romantik bir düşünce ile açıklanabilir mi? Sahnede sık sık prensine kavuşan dansçı gerçek hayatta prensini bulabilir mi? Kaldı ki prensi dans eden kişinin gerçek bir prens görmüşlüğü var mıdır? 'Görmedim? yani canlı olarak? ama filmlerde ya da televizyonda görmüşlüğüm var' 'En sevdiğim yemek? Bilmiyorum? Düşünmem lazım' O kadar dansçı aynı anda kollarını nasıl birlikte kaldırır? Arkadaki kalabalıkta olmak kişiyi daha değersiz bir dansçı yapar mı? Proje, bir dans performans taslağı üstünden yola çıkıyor. Bir video art projesi eşliğinde dansçıların gerçek hayatlarını ve dans esnasındaki iç dünyasını sahneye taşıyor. Bu yol ile seyircinin gözünde dansçıyı gerçekten görünür kılıyor. Dansçı bir kişidir. Dansçı bir bireydir. Dans bir ifade biçimidir. Eser, 4 bölümden oluşacak ve dansçılar ile yapılacak röportajlardan cut kurgu tekniği ve göğüs plan, sabit resimler ile oluşturulacak video projesi önünde Berk Sarıbay'ın koreografisi ile dansçıların iç dünyasına bir yolculuk yapmayı amaçlamaktadır. Çünkü dans hiçbir zaman sadece dans değildir. Ve dansçı hiçbir zaman sadece dansçı değildir.

 

ARADA

İki bölümden oluşan, beş erkek ve bir kadın dansçının rol aldığı eser, kadın-erkek ilişkilerini çağdaş bale yaklaşımıyla ele alan özgün bir yorumdur. Erkek egemen toplumlarda, genelde erkeğin bakış açısı üzerinden anlatılan kadın-erkek ilişkisi, bu eserde kadının yaşadığı sürece tanıklık eder. Öykünün anlatımını alışılagelmişin dışına çıkaran öge, erkek karakterin tek bir kişi yerine, bir tek beden gibi hareket eden beş ayrı dansçı tarafından canlandırılmasıdır. İlk bölümde, erkek kadının ilgisini çekerek onu kendine bağlamak ister. Ürkütmeden, fazla üzerine gitmeden kadına sinsice kur yapar, aklını karıştırmaya çalışır. Kadın, erkeğe önce temkinli yaklaşır ama bu ilgiden hoşlanmıyor da değildir. Kadın 'arada' kalır. Aslında son derece doğal olan bu süreç, kadını giderek obje olarak görmeye başlayan erkeğin yüzeysel ve anlamsız bir heves doğrultusunda hareket etmesini sağlar. İçgüdüsel olarak kadını elde etmek için uğraşan erkek, yavaş yavaş kadının kanına girer ve kadının kendini korumak için ördüğü duvarı aşar. Kadın ikna olmaya başlamıştır. Ama erkeğin amacı kadını elde etmektir. İlişkinin süreci müziğin akışındaki iniş çıkışlarına paralel olarak ilerler. Kadının erkeğe olan olumlu tepkileri arttıkça, kadını elde ettiğini düşünen erkeğin yumuşak ve sevecen tavrı azalır. Davranışları baskıcı, nefes aldırmayan, kadın istemese bile onu zorla elinde tutmaya çalışan bir hale dönüşür. Müziğin nüansları ile kadının kaçma çabası ve erkeğin onu engellemesi eş zamanlı olarak dansa yansır. Bu bölümde erkeği ahtapotun kolları gibi düşünebiliriz, tutunduğu yerden onu çekip almak zordur. Kadının durumu, denizin dibinden nefes almak üzere su yüzüne çıkmaya çabalayan, ama ahtapotun kollarından kurtulmayı bir türlü beceremeyen bir canlıya benzer. Kaçmaya çalıştıkça 'erkeğin' kollarından biri onu yakalayarak daha da derine çeker. Bölüm, kadının bu durumu çaresiz kabullenmesiyle biter. İkinci bölümde obje olarak kullanıldığını fark eden kadın, içgüdüsel olarak savunma mekanizmalarını geliştirir. Amacı erkeğin ona gerçekten sahip olduğunu zannetmesini sağlamaktır. Böylelikle onun istediğini yapıyor gibi görünürken, aslında onu yavaş yavaş ele geçirmektedir. Bu aldatmaca süreci müziğin uyandırdığı duygu ile eş zamanlı olarak koreografiye de yansır. Kadın mı erkeğin, yoksa erkek mi kadının tutsağıdır algılanamaz. Kendini aciz ve kırılgan biri gibi gösteren kadın, erkeği ele geçirmek için yöntemler aramaktadır. İlerleyen süreçte, artık erkeğin kadını kontrol edemediği gözle görülmeye başlamıştır. Kadın giderek gücü ele geçirir. Sanki erkek onun istediklerini istem dışı yerine getirmekten kendini alamaz. Artık erkek kaygı ve telaş içinde, kadının isteklerini yerine getirmek için kendisiyle yarışıyor gibidir. Kadın hiç farkettirmeden erki ele geçirmiştir. Erkek son bir kez ve neredeyse umutsuz bir şekilde kadını birinci bölümün sonundaki gibi tekrar kolları arasına almaya çalışır. Ama erkeğin çaresizce ayakta kalabilme ve kadına son bir kez direnebilme girişimleri amacına ulaşamaz. Erkek 'arada' kalır, sanki engellenemez bir biçimde kadının büyüsüne kapılmıştır. Dingin ve sakin ilerleyen müzik ve koreografi erkeğin bu arada kalışını desteklemektedir. Bu kez erkek güçlü bir dala tesadüfen takılmış, rüzgarla gelişi güzel hareket eden bir örümcek ağı ipliği gibidir. Dişi bir fırtına öncesi son bir sessizliktir bu. Müziğin yükselmesiyle birlikte, bitkin düşen ve tümüyle kadının buyruğu altına giren erkek yıpranmış, tükenmiş bir şekilde kadının karşısında bir toz bulutu gibi yok olur. Ve sonunda kadın, sanki doğaüstü güçlere sahipmişçesine istediği her şeyi başarmıştır.

 

DANZON

Aşk, güç, tutku, sevgi, canlılık rengidir KIRMIZI? Kadın ve erkek ilişkisinin en kuvvetli simgesi? Soyluluk, ağırbaşlılık ve gücün sembolü? Asaletin temsilcisidir SİYAH? Bu iki rengin dansıdır DANZÓN? Kadın ve erkeğin yaradılışından bugüne kadar olan sürecinde, vazgeçilmez bütünlüğünü işitir kulaklar? Tutku dolu melodinin içerisinde, her iki cinsin duyguları konuşur. Bunlar bedenle bütünleşir. Adımlarla da ifade edilir.. Birbirlerine olan tutku ve aşkı anlatır bu dans? Sözler değil beden konuşur, bakışlar en derin yere doğru gider. Eller sımsıkı tutuşmuştur, sanki kalbi sarmalamıştır. Yer yer yanan kor bir alev topu gibidir bale, Bazen de duru bir su akıntısı gibi akar gider? Müziğin kulaklarda bıraktığı lezzeti anlatır sahnede yer alan kırmızı ve siyahlar? Kadın - Erkek - Kırmızı ve Siyah zıtlıkların bütünlüğü.. Zaten böyle değil midir yaşam?....

 

Video
Fotoğraflar
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENK
Basın
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENKÜÇ RENK
ÜÇ RENKÜÇ RENK

ÜÇ RENK Temsil Tarihleri

25.10.2016 Salı20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
29.10.2016 Cumartesi15:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
27.12.2016 Salı20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
17.01.2017 Salı20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
19.01.2017 Perşembe20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
21.03.2017 Salı20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ
23.03.2017 Perşembe20:00HAŞİM İŞCAN KÜLTÜR MERKEZİ (Sezonun Son Temsili)